خلاقیت و نوآوری

خلاقیت و نو آوری

افراد خلاق افرادی هستند که راه حل های خلاقانه ارائه می دهند.
خلاقیت مقوله ای است که نمی توان آن را بطور کامل کنترل کرد.

محیط خلاق:

محیط باعث می شود که فرد، خط تولید ذهنش را بکارگیرد، کنجکاو شود، تلاش کند، پویش و تلاش های پی در پی او، برای خلق یک ایده ای متفاوت جریان بگیرند.
عوامل محیطی و شرایط پیرامون، قدرت الهام بخش بسزایی را دارند.
عناصر محیط خیلی چیزها را شامل می شود بطور مثال:
از همان دیزاین محیط گرفته تا شرایط آب و هوایی.
یا اگر بخواهیم به ریزجزئیات بپردازیم هم میتوان گفت: رنگ محیط، چیدمان محیط، ابزار مورد استفاده، روشنایی، امکانات، نوع هندسی محیط، ابعاد محیط، تعداد افراد حاضر در محیط و هرآنچه که فکر می کنید شامل می شود. برای همین در محیط های کاری و یا حتی محل زندگی، افراد هر چندوقت یکبار چیدمان و یا دیزاین آن جا را تغییر داده و شاهد یک روحیه ای تازه می شوند.

مطالعات روانشناسی نشان داده است که افراد وقتی بطور مداوم طی یک مدت طولانی از یک وسیله مدام استفاده کنند و یا در یک محیط بدون هیچ تغییر کارکنند و یا زندگی کنند، بطور کاملا طبیعی خسته می شوند و روحیه ی آنها دچار یک زندگی روتین وار می شود. لذا برای مقابله ی با این نوع سبک یکنواختی، پیشنهاد می شود که محیط خود را تغییر داده واین یکنواخت بودن را متوقف کنید.

محصول خلاق:

محصول خلاق

محصولی که برای ارائه نمودن آن برنامه ریزی کرده ایم، مقتضی است که از ویژگی های باارزش و قابل اعتماد پیروی کند.
ارائه ی یک محصول منحصر به فرد ، بی نظیرو قابل توصیف، در صدر خلاقیت است، به طور مثال، کالا یا خدمات باید مهندسی شده باشد.
یعنی اینکه تمام زوایا و نواحی این محصول یا خدمات را باید مورد مطالعه و بررسی قرار بدهیم.
در اکثرمطالعات انجام شده پیرامون خلاقیت، شاخص اصالت بسیارحائز اهمیت بوده و حفظ این اصالت، باعث شده که رقبای شما نتوانند کالا یا خدماتی را ارائه دهند که قابل مقایسه با شما باشد وعلاوه بر آن بلفرض اگر هم ارائه دهند، مدت عمر آن بسیار کم بوده وپس از مدتی جایگاه خودرا از دست خواهد داد.

فرد خلاق:

فرد خلاق

آنها ارتباط برقرار می‌کنند

خلاقیت و اعتماد به نفس به شیوه‌های مختلف و از طریق گوش کردن و ارتباط برقرار کردن ابراز می‌شوند. به همین دلیل است که افرادی که تفکر خلاق دارند در برقراری ارتباط خوب هستند. همکاری نیز برای این نوع تفکر مهم است و ارتباط خوب برای داشتن عملکرد کاری به عنوان بخشی از یک تیم، ضروری است.

آنها ذهنی باز دارند

یک ذهن باز ذهنی است که از انتقاد استقبال می‌کند، برای دریافت راه‌حل‌ها و ایده‌های جدید آماده است و از ارزیابی ایده‌ها نمی‌ترسد. شخصی که ذهن باز دارد مایل است که از موفقیت‌ها و شکست‌های خود بیاموزد و می‌تواند رشد کند و توسعه یابد.

آنها ریسک  می‌کنند

بررسی ایده‌ها و راهبردهای بدون ریسک پذیری غیرممکن است؛ تمایل به مواجه شدن با چالش‌ها و پذیرفتن تغییر. افرادی که تفکر خلاق دارند صبور هستند و از خطر کردن نمی‌هراسند، چراکه می‌دانند انسان نیاز دارد هنگام بررسی شیوه‌های مبتکرانه و بدیع تفکر درمورد حلِ مسائل، شجاع باشد.  

 آنها انعطاف‌پذیرند

تواناییِ سازگاری با تغییرات و تفکر خارج از الگوهای معمولی، بخشی از تفکر خلاق است و به همین دلیل است که انعطاف‌پذیر بودن یک صفت مشخصه برای افرادی است که تفکر خلاق دارند. آنها از تغییرات استقبال می‌کنند؛ از تغییر دادن روش کار خود نمی‌ترسند و در کار کردن به همراه دیگران خوب هستند.

انگیزه:

وقتی مقوله ی انگیزه مطرح می شود، سوالات متعددی در ذهن ما پیش می آیند که مثلا چرا بایدانگیزه داشته باشیم؟
چه عاملی باعث میشود که انگیزه یک نیاز برای ما تعریف شود؟ و یا انگیزه چه تاثیری در خلاقیت دارد؟
رابطه ی انگیزه و خلاقیت در چیست؟
آیا انسان ها بدون انگیزه هم می توانند به زندگی ادامه دهند؟
و سوالاتی از این قبیل …

در پاسخ به این سوالات اول باید بدانیم که انگیزه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که: انگیزه همان عاملی ست که مارا به سمت موفقیت هول می دهد، انگیزه همان عصای کمک ما برای رسیدن به موفقیت است و یا میتوان گفت که انگیزه همان سوخت رسیدن انسان به موفقیت است که انسان بدون سوخت نمی تواند به مسیر خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی آماده راهنمایی و مشاوره به شماست سوال خود را بپرسید.
WeCreativez WhatsApp Support
مدیریت
مدیریت
Available
WeCreativez WhatsApp Support
منشی
سفارشات
Available